Tippjuhtide kompetentsikeskus (TJKK) on Riigikantselei struktuuriüksus, mille põhiülesanne on tagada avaliku teenistuse tippjuhtide värbamine, valik, arendamine ja järelkasv. Osakonna tegevuse laiem eesmärk on aidata kaasa juhtimiskvaliteedi tõusule avalikus teenistuses. Töötame selle nimel, et avalikus teenistuses oleksid pühendunud ja kompetentsed liidrid – Eesti parimad juhid!

TJKK tegevused ülaltoodud eesmärgi täitmisel:

  • Töötame välja tippjuhtide värbamiseks ja valikuks sobivad tegevuspõhimõtted ja meetodid ning teenindame avaliku teenistuse tippjuhtide valiku komisjoni.

  • Viime läbi tippjuhtide hindamist, analüüsime nende arenguvajadusi, nõustame neid ning pakume ja korraldame selleks vajalikke arendustegevusi (mh temaatilised arenguprogrammid ja aastakonverents). Lisaks toetame juhte ekspertide kontaktide ja materjalidega. Arendustegevuste fookusteemade valikul arvestab TJKK globaalsete megatrendidega ning Eesti 2035 strateegiast, valitsuse prioriteetidest ja juhtimiskvaliteeti puudutavatest uuringutest-analüüsidest selgunud vajadustega. 2024–2025 aasta keskmes on radikaalne innovatsioon – kuidas tänases püsikriisi kontekstis juhtida nutikalt, ettevaatavalt ja innovatsiooni soosivalt. 

  • Tippjuhtidele võimeka järelkasvu saamiseks korraldame Newton programmi avalikus teenistuses töötavatele juhtidele, kes on võimelised vastu võtma uusi väljakutseid ja kandideerima edukalt avaliku teenistuse tippjuhiks. Loe lähemalt siit

  • Teeme koostööd teiste riikide avaliku teenistuse tippjuhtide arendamise eest vastutavate ametkondadega ning osaleb vastavates Euroopa Liidu ja teiste rahvusvaheliste võrgustike töös.

Tippjuhtide kompetentsikeskuse tegemised kajastuvad LinkedIn lehel.

Arendustegevuste rahastus

Tippjuhtide arendustegevusi finantseeritakse aastatel 2024-2029 riigieelarvest ja läbi Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondide projekti „Avaliku teenistuse tippjuhtide innovatsioonivõimekuse tõstmine läbi juhtimiskvaliteedi arendamise“.

„Avaliku teenistuse tippjuhtide innovatsioonivõimekuse tõstmine läbi juhtimiskvaliteedi arendamise“ on 2024–2029 perioodi algatus, millega arendatakse Eesti avaliku teenistuse tippjuhtide juhtimis- ja innovatsioonipädevusi (nt arenguprogrammid, koolitused, mentorlus, koostöö teadus- ja arendusasutustega), et tõsta juhtimiskvaliteeti ning toetada nutikaid, teaduspõhiseid lahendusi riigivalitsemises; projekt on osa EL 2021–2027 ühtekuuluvuspoliitika rakenduskavast.

Töö teostatakse perioodi 2021–2027 Euroopa Liidu ühtekuuluvus- ja siseturvalisuspoliitika fondide rakendamise seaduse § 10 lõigete 2 ja 4 alusel 11.10.2023. a. kehtestatud riigisekretäri käskkirja „Toetuse andmise tingimused avaliku teenistuse tippjuhtide innovatsioonivõimekuse tõstmiseks läbi juhtimiskvaliteedi arendamise“ alusel. Käskkirjaga reguleeritakse ühtekuuluvuspoliitika fondide rakenduskava aastateks 2021–2027 poliitikaeesmärgi „Nutikam Eesti“ erieesmärgi  „Aruka spetsialiseerumise, tööstusliku ülemineku ja ettevõtluse oskuste arendamine“ meetme 21.1.4.3 „Avaliku sektori innovatsioonivõimekuse tõstmine“ sekkumise „Avaliku teenistuse tippjuhtide innovatsioonivõimekuse tõstmine läbi juhtimiskvaliteedi arendamise“ toetuse andmise tingimusi ja korda.

EL SF rahastuse logopilt

Projekti eesmärk


Toetuse andmise eesmärk on toetada rakenduskava erieesmärgi saavutamist ning panustada „Eesti 2035“ arenguvajaduste ja teadus- ning arendustegevuse, innovatsiooni ja ettevõtluse arengukava (TAIE) nutika spetsialiseerumise valdkondade elluviimisse. Seda tehakse avaliku teenistuse tippjuhtide innovatsioonivõimekuse ja juhtimiskvaliteedi arendamise kaudu.

Projekti tulemus


Toetuse tulemusena suureneb avaliku teenistuse tippjuhtide pädevus ja roll innovatsiooni eestvedajana, uuenduste elluviijana ning sektoriteülese koostöö edendajana. Samuti kasvab nende kompetentsus nutika spetsialiseerumise, rohepöörde ja digitaalsete teenuste valdkonnas.

Projekti eelarve


Toetatavate tegevuste abikõlbulik kogumaksumus on 4 000 000 eurot, millest 70% moodustab (2 800 000 eurot) EL toetuste summa ning 30% (1 200 000 eurot) riigi kaasfinantseering.